Billigt kött.

I mitt huvud löper han runt
med 10%
med 15% realappar.

Ett gammalt trevåningshus i Katrineholm,
i orange tegel, har inga bra skyltfönster
och jag blir billigare.

I mitt huvud löper han runt,
han städar disken och
med 20%
med 25% realappar

Datumet börjar bli kort,
kanske blir jag ompacketerad, men trots allt
är jag ju inte ett ICA-kött.

I mitt huvud löper han runt
försöker förgäves få sålt mig,
bort från köttdisken och
med 50%
med 75% realappar vill han få sålt
någonting billigt, oprövat och sprött,
svårsålt nötkött kanske.

Svårsålt jävla kött
bortskänkes av tom butiksägare

som löper runt.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Visst vill du ha chansen att vinna ett presentkort på 500:- i en valfri butik? Då ska du kika här:

http://junitjejen.se/2008/august/vinn-ett-presentkort-1.aspx

Lycka till!

2008-08-06 @ 08:01:08
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0