Tågresa, tåghetsvansinne.

Nu är det snart dags
att stå på perrongen,
vänta, vänta länge
på ett tåg som ska ta mig mot
Stockholm
men inte hela vägen fram.

Det är verkligen dags
att sitta i tågen, omringad
av ögon som varken pratar
eller vill.
Ögon som bara finns
för att stirra på oss
ensamma i kollektiv.

Och snart står jag där,
med resväska som jag
inte vet vart jag ska placera
när jag kliver in i tåget

och snart sitter jag där,
bredvid dig i tåget

när jag har somnat efter
tio jävla minuter.

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Hehe ... Inte kul att åka tåg så länge. Gjorde det förra helgen ... åkte också till sthlm.



Hoppas du får en bra dag där.

2008-08-03 @ 10:12:43
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

Jag undrar vad ditt drömjobb är och hur du planerar att nå dit? Var med och läs om andras drömjobb så kanske du får svar på många frågor du har genom att både dela med dig och ta till dig av vad andra har att säga

2008-08-03 @ 10:29:03
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0