Kevinheten

En kylskåpkall Ettan White,
regnsmatter mot fönstrerna till
en av alla skokartonger i tegel,
gråa byggnader ser jag utanför.

Byggnader i orange tegel blir
mörkare i regnet och
jag kom precis fram till
att jag har levt celibat
alldeles för länge för det
manliga syndromet kallat

överkåthet.

Det som många tror är min vardag
är knappt mina helger,
knappt min sommarsemester
som ensamstående pappa
med delad vårdnad av mitt odöpta
barn vid namn

Ensamheten, Kevin Ensamheten,
som gärna tar en Dry Martini
i jakten på den rätte.

En kylskåpskall Ettan White igen,
lika god som den första och
det enda har vidrört mina läppar

på allt för länge och jag
kommer aldrig bli en sexgalen
James Bond

men Martini, kan vara rätt
medicin

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson (sööörken)

Ettan white är för töser !

2008-08-05 @ 22:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0