Nybakad lös och bristande eufori.

Du säger att vi snart dansar
högt över Frillesås tomhet tillsammans,
det något du svär på.
Det tär på ditt inre
falskflödande blodomlopp.

Men jag går hem tidigt ikväll
har ju delat ut mitt hjärta
som brödsmulor åt skotorna.
Gatorna jag lämnat förr
med nybakad lös
och bristande eufori.

Hela Frillesås slocknar utan tomrum
du falskhånglar bort det
med någon annan ikväll,
ikväll gick jag hem med en nybakad lös
i tomrummet du aldrig såg växa.

I min mun fuktas under-läppen-tobak
av en och annan langad fulöl.
Bakom mina torra läppar
brottas tungan med något annat
än tungkyssar.

Inget bultar innanför
mina färgglada boxer-shorts.
hjärtat pumpar ut blod,
flod av tankar rinner längs mina kinder
ner via en hals utan sugmärken.

En blyghetsförklarad tystnad
kan kännas som mils avstånd,
när ihopklistrade läppar aldrig möts,
aldrig viskar i öron.

Men jag går hem tidigt ikväll
har ju delat ut mitt hjärta
som brödsmulor åt skotorna.
Gatorna jag lämnat förr
med nybakad lös
och bristande eufori.

Buss 732 tar känslan
om mils avstånd
till en obäddad säng
vid löfta å,
den tar känslan
till verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0