Lagt kort ligger.

Spelade en gång Texas Hold 'em
och jag la mig på en tre-tvåa,
i hjärter och klöver.
Jag lade ner korten på bordet,
det var innan floppen
och jag hade fått kåk på kortlekens sämsta kort.
Jag tog upp korten och insåg ett grovt misstag.

Lagt kort ligger tänkte jag,
jag kan ju inte ta upp korten
och spela vidare.
Hade jag fått chansen hade jag
spelat om partiet.
Jag hade vunnit den största potten,
jag hade aldrig åkt ut på ess-ess
i omgången efter.

Jag lärde mig en läxa,
men misstaget kan jag aldrig åtgärda.
Du var min tre-tvåa,
i hjärter och klöver.
Vi skulle haft kåken tillsammans,
vi skulle ha hetat vi.

Om jag hade vågat tro på oss
som jag trodde på ess-ess
och som Larry tror på gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0