Traktor

Mitt hjärta pumpar runt förhoppningar
i mina ådror flyter du
genom hela kroppen,
som en jävla blodförgiftning
om sömnlösa nätter.

Vintern har slukat alla blommor,
det blir ingen lottokärlek
att plocka blomblad om.

Ur min aorta rinner rött blod,
ur min aorta hånglar du du upp mig
som en fem minuters fyllekärlek
utan alkoholhalt magpump,
som vi dricker upp den sista mjölken,
dagen innan bäst före
för att vi bara gör det.

Mitt hjärta pumpar runt en demokrati
i mina ådror flyter du
genom ett ingenting,
som en jävla dagdröm
där majoriteten av två parter
säger ja, förhelvete.

Vintern har slukat alla blommor,
det blir ingen lottokärlek
att plocka blomblad om.

Vi sliter av varandras ögon
kastar oss i sängen
låter våra tungor smaksätta
varandra, ett mjukhångel
och inser skillnaden mellan
ögonkast och naket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0