omvägar?

Midnattsgatorna
och jag lyssnar på
min egna andedräkt,
inte en jävel utomhus
och jag pissar
bakom Hilco.

Middagsskatorna
och de vräker bort
min tystnad,
varenda jävel tar bilen
till Konsum när jag
tänker på dig.

Går omvägar,
vill inte hindra stressade
BMW-killar som bara
vill genom oss,
genom Frillesås och de
har varken blinkers eller
hastighetsmätare.

Går omvägar,
för att kunna tänka på dig
några minuter mer
för dina ögon
i mitt huvud,
dina ögon gräver
kindgropar och jag visar tänder.

Och jag går omvägar
av ren tankspriddhet,
omvägar runt om
midnattsgatornas
ensamhet och
middagsskatornas
skrik.

Du bara står,
väntar på något,
väntar på någon.

Din lilla skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0