Popdansvärld

Kall blöt trasa,
känslan äcklad
att ta i,
ovetande
bakteriesorterna som
fyller ut,
blå trasa våt
trasa.

Sweet Sixteen,
Billy Idol har ett stämbandssvärd
men vi är bara 17år,
i Håkan Hellströms popdansvärld,
sökandet efter händer,
efter min otaktsdans.

Blir ingen pacemakerkärlek
i år, lever med
trasigt hjärta
tills dagdrömmen blir
pulserande
verklig-
het så att septembervinden
smälter samman
oktoberlöven,
något gyllene.

Sweet Sixteen,
Billy Idol har ett stämbandssvärd
men vi är bara 17år,
i Håkan Hellströms popdansvärld,
sökandet efter händer,
efter min otaktsdans.

Någonstans
oviljan att ta i
kalla blöta trasor
finns en chans
till rädslan att bjuda
på Kafé Karma och
på dans,
rädslan att ta i kärlek,
ovetande virus
nedbrytbart
underbart.

Gräver ner
bortgångna skor,
gräver ner ansiktet
i halsen,
mitt grävande efter
ord, bara tänkta.

Sweet Sixteen,
Billy Idol har ett stämbandssvärd
men vi är bara 17år,
i Håkan Hellströms popdansvärld,
sökandet efter händer,
efter min otaktsdans.

Varm fuktig hud,
varm fuktig hud.

Kommentarer
Postat av: effeee

jag kommenterar ändå!

fint som fan alltihopa.

åh!<3

2008-09-20 @ 11:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0