TrorSigKärlek

Det var någonting mina ögon hostade ur sig
Ett samlag av ord, ingen hörde,
En fras

Att nu kan du få mig.
Ingen kyss, men en blick som förförde
När busshållplatsen frös utan en kur av glas.

En TrorSigKärlek,
En kärlek som tror sig existera
Bortom blygförklarad kropp,
Genom stående morgonkvistsnopp
& ett drömbetonat hopp.

Spottat ut portionssnusen
I tron om ett busshållplatshångel
Medan regnet piskade våra liv,

Viljan att värma händer under blusen
Togs över av ett nyblivet kärlekskrångel
Och stenhårt underliv.

Hjärtklappspropaganda
När man sitter vid fönstret och glor,
Tänker på Fjärås ingenmansland.

Underarmpropaganda,
Jag känner en tjej med dildo i handen
Hon har en ingenmanslem,

Inte en jävel bryr sig
Om kåthetsvansinne
Och befruktning av gummipåse,

Nej, inte en jävel bryr sig
Om hur jag mår här inne,
När jag bär hem öl i en papperspåse.

För jag har en TrorSigKärlek,
En kärlek som tror sig kunna växa
När käften aldrig öppnar sig för solljuset
När ögonen dränker den med havsbruset
& tungan bara pillar upp portionssnuset.

En kärlek som tror sig
Jag har
En TrorSigKärlek,
En kärlek som tror sig vara äkta

En kärlek som tror sig
Jag har

En TrorSigKärlek
Med uteblivet mjukhångel
Och busshållplatskyssar.

Min kärlek till dig.

Kommentarer
Postat av: Chrille

Ta mig i fittan och knulla mig sidledes. Du gör mig våt av åtrå när din poesi förbarmar sig över min själ.



Älskar dig (L)

Postat av: M

Hmm.. Kul att hitta dig på webben. Intressant att det du skriver inte känns som den du förmedlat när jag träffat dig. I vilket fall intressant läsning. Scenvana kan man öva upp sig på. Dock är det normalt att man är nervös men det brukar släppa efter ett tag. Ha nu en fortsatt bra nyårsafton och en god fortsättning länder nya året s syns vi nog på julbordet i år igen!

/Marco

2011-01-01 @ 01:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0